معاون آسیا اقیانوسیه وزیر امور خارجه:

عملیات هوایی علیه داعش به درخواست بغداد انجام گرفت

۵۵۰ آلمانی در خدمت "داعش"

اداره حفاظت از قانون اساسی آلمان اعلام کرد بیش از پانصد و پنجاه شهروند این کشور در کنار تروریستهای داعش در سوریه و عراق می جنگند.
کد خبر: ۷۴۶۲۶۰
۵۵۰ آلمانی در خدمت "داعش"

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.اِر.دِ» پلیس آلمان، فعالیت مرکز فرهنگی سلفیان در ایالت برمن را ممنوع اعلام کرد.

در این گزارش با اعلام آنکه به استناد اداره حفاظت از قانون اساسی فدرال آلمان تاکنون بیش از پانصد و پنجاه شهروند آلمانی درکنار تروریستهای داعش در سوریه و عراق در حال مبارزه اند آمده است برخی از آلمانی های حامی داعش در ایالت برمن زندگی می کنند.

بر این اساس پلیس ایالتی، امروز بعد از برگزاری مراسم نماز جمعه سلفیان در یک حمله ناگهانی به محل تجمع و انجمن سلفیان مقیم برمن، ادامه فعالیت این مرکز را به اتهام نقض قانون اساسی آلمان ممنوع اعلام کرد.

پیش از این نیز پلیس انگلیس با بیان اینکه هر هفته دست کم پنج انگلیسی به تروریستهای داعش می پیوندند اعلام کرد : بازگشت تروریستها که به طور بالقوه دارای تجربه ای جنگی هستندخطری جدی برای جامعه ما محسوب می شوند.

وی افزود « ما می دانیم بیش از 500 انگلیسی برای شرکت در جنگ به سوریه و عراق عزیمت کرده اند. شماری از آنها بازگشته اند و بسیاری دیگر در ماه های آینده و شاید سال های آینده می خواهند باز گردند ».

رئیس پلیس انگلیس همچنین گفت « هنوز به طور متوسط هفته ای پنج انگلیسی به داعش می پیوندند. پنج نفر در هفته ممکن است به نظر زیاد نیاید اما وقتی که به این بیندیشید که درهر سال 50 هفته وجود دارد، سالی 250 نفر نیروهای جدید به داعش می پیوندند و این یعنی هر سال 50 درصد بیشتر از کسانی که پیش از این به داعش پیوسته اند ».

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها